مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران:
فرهنگ سازی در حوزه فرانچایز منجر به توسعه کسب و کار می شود| وجود شرایط ویژه در گیلان برای توسعه فرانچایز و صادرات محصولات
مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران با تاکید بر تجربه موفق فرانچایز در رونق کسب و کارها در کشورهای توسعه یافته گفت: کسب و کارهای سنتی را می توان به روش فرانچایز توسعه داد و برای صادرات آنها برنامه ریزی کرد.

محمد علی مولایی عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز کشور در اولین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در رشت اظهار داشت: فرهنگ سازی و بستر سازی در حوزه فرانچایز منجر به توسعه اشتغال و کسب و کار در کشور می شود.
به گزارش "گسترش تولید و تجارت" مولایی با بیان اینکه استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد می تواند مرکز توسعه فناوری کشور باشد، تصریح کرد: با توجه به آمایش سرزمین و وضعیت هر منطقه می توان توسعه صنعت، گردشگری و خدمات را شاهد بود و کسب و کارها را گسترش داد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد یک شرکت و کارخانه مراحل زیادی باید طی شود ، تصریح کرد: ۶۷ خدمت نیاز است تا یک واحد تولیدی یا یک بیزینس شکل گیرد و تاسیس شود از جمله فراهم کردن تجهیزات، مالیات، بیمه و....فرانچایز این کار را راحت می کند و زمان رسیدن به بازار را کاهش می دهد.
مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران با بیان اینکه با نگاهی به کشورهای توسعه یافته می توان دریافت که صنعت فرانچایز مدل درستی است و در این حوزه موفق بوده اند گفت: کسب و کارهای سنتی را می توان به روش فرانچایز توسعه داد و برای صادرات آنها برنامه ریزی کرد.
مولایی با بیان اینکه حمایت از هر انجمن و نهاد خصوصی باعث توانمند کردن و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه های مختلف، اشتغال و توسعه کسب و کار می شود، گفت: با توجه به زمینه های رقابتی در گیلان در حوزه های فرهنگی، مواهب طبیعی از دریا، جنگل، تنوع غذایی، صنایع دستی، صنایع مختلف و کسب و کارهای متنوع، امیدواریم گیلان در حمایت از شرکتهای خدمات فرانچایز؛ پیشقدم باشد.